Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 3 человека

Працоўная дзейнасць на кветніку і агародзе з дзецьмі 4-6 гадоў

Дата: 12 января 2021 в 12:00, Обновлено 14 июня в 10:55

Працоўная дзейнасць на кветніку і агародзе з дзецьмі 4-6 гадоў

З усіх відаў працоўнай дзейнасці ў летні перыяд, даступнай дзіцяці - дашкольніку, найбольш каштоўнай з'яўляецца работа ў прыродзе. Нароўні са станоўчым уплывам сонца, свежага паветра, вялікае значэнне маюць і рухі на паветры і сама блізкасць з прыродай, якая заўсёды абуджае эмоцыі, абвастрае і актывізуе дзейнасць аналізатараў.

Працуючы на ​​ўчастку - у агародзе, кветніку - дзеці знаёмяцца з вырошчваннем раслін і правіламі догляду за імі; даведаюцца паслядоўнасць іх развіцця, авалодваюць побач практычных навыкаў. Аднак патрабуецца захаванне шэрагу ўмоў:

- выхавальнік павінен загадзя намеціць план, ясна і выразна ўявіць сабе, чым менавіта ён будзе займацца з дзецьмі;

- вызначыць паслядоўнасць працы і яе дазоўку;

- арганізаваць працу так, каб усе дзеці маглі задаволіць жаданне працаваць, каб усім хапіла месцы, працоўнага інвентара;

- пры ўсякім відзе працоўнай дзейнасці выхавальнік павінен памятаць аб ахове іх здароўя: не пераграваць дзяцей, своечасова заканчваць работу, сачыць, каб дзеці не паранілі адзін аднаго, працэс работы трэба арганізоўваць так, каб забяспечыць змену рухаў і паставы;

- у залежнасці ад умоў і ўзросту дзеці могуць працаваць без перапынку ад 10 да 20-30 хвілін;

- інвентар павінен адпавядаць росту і ўзросту дзяцей і ў той жа час павінен быць сапраўдным, а не цацачным;

Віды работ даступныя дзецям:

1. апрацоўка глебы. Першую вясновую апрацоўку рэкамендуецца рабіць дарослым. Дзецям можна даручыць толькі другаснае перакопванне.

2. пасеў насення. З дзецьмі 6-7 гадоў праводзіцца вырошчванне раслін з усяго насення (кроп, салата, морква).

3. высадка расады і перасадка раслін. Самастойна высаджваюць расаду ад кіраўніцтвам дарослага.

4. рыхленне глебы. Развіваюцца ўсходы патрабуюць розных відаў догляду. Адным з іх з'яўляецца рыхленне, якое праводзіцца з дзецьмі. З дапамогай завостранай палачкі паказвае, як можна рыхляць паверхню глебы, не калупаючы зямлю. Кожнаму дзіцяці даецца пэўны ўчастак зямлі. Праца па рыхленні праводзіцца як бягучая і можа даручацца асобным групам дзяцей або дзяжурным, якім можна даручаць самастойна вызначаць, ці трэба праводзіць рыхленне глебы на градцы або клумбе. Праца заўсёды павінна суправаджацца назіраннем за ростам, развіццём.

5. праполка. Праполка праводзіцца старэйшымі дзецьмі. Працэс праполкі цяжэй рыхленне глебы. На працягу лета праполка праводзіцца як бягучая работа. Можна праводзіць з цэлай групай. Праца павінна быць пасільнай і скончанай. Змяняць становішча цела праз 1-2 хвіліны: стоячы з перагінам цела, на каленях.

6. паліванне. Неабходна забяспечыць палівачкамі, вёдрамі такога памеру, каб было лёгка і зручна насіць ваду. Дзецям дазваляецца прыносіць ваду самім, наліваючы яе з крана ці бочкі. Абавязкі размяркоўваюцца: адны набіраюць, іншыя носяць, трэція паліваюць. Затым мяняюцца.

7. падкорм. Разуменне значэння гэтага віду догляду раслін раслін даступна толькі старэйшым дзецям. Склад і дазоўку ўгнаяльных палівак вызначае і рыхтуе выхавальнік.

8. збор ураджаю. Гэты від працы павінен быць шырока выкарыстаны ў мэтах развіцця цікавасці прыродзе. Дзеці ўдзельнічаюць ва ўсіх відах збору ўраджаю. Выхавальнік павінен загадзя агледзець і вызначыць, ці паспелі гародніну. Загадзя прызначыць дзень, падрыхтаваць інвентар - кошыкі, вёдры. У збор ураджая ўваходзіць і збор кветкавага насення.

9. уборка ўчастка. Вырабляецца ва ўсе поры года, даступная ўсім дзецям.

Творчая дзейнасць дзяцей пры арганізацыі працы накіравана на замацаванне ўменняў, для выхавання калектывізму, самастойнасці.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.