Кожны час года па-свойму выдатна, але лета мае перавагу, яно ўсімі любіма, а асабліва дзецьмі. І кожнае дзіця з нецярпеннем чакае, калі ж наступіць гэты выдатны час. Бо летам можна ўдосталь нагуляцца, пабегаць, адужэць, падрасці, даведацца новае.
Галоўная задача ўстановы ў летні перыяд часу арганізаваць жыццё дзяцей так, каб кожны дзень прыносіў ім новае, быў напоўнены цікавым зместам, каб успаміны аб летнім часе, гульнях, шпацырах, святах і забавах, цікавых эпізодах яшчэ доўга радавалі дзяцей.
З першага чэрвеня дашкольная ўстанова пераходзіць на працу ва ўмовах летняга рэжыму. У адпаведнасці з Кодаксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі працягласць летняга аздараўленчага перыяду (летніх канiкул) у ўстанове дашкольнай адукацыі складае 90 дзён.
Поспех летняй аздараўленчай работы з дашкольнікамі шмат у чым вызначаецца тым, наколькі пісьменна і сваечасова падрыхтаваліся да яе ўсе ўдзельнікі выхаваўча-адукацыйнага працэсу.
Змест адукацыі дзяцей у летні перыяд рэалізуецца ў партнерскай дзейнасці дарослага з выхаванцамі, якая прадугледжвае:
- уключанасць педагога ў дзейнасць нараўні з дзецьмі;
- добраахвотнае далучэнне дзяцей да дзейнасці (без псіхічнага і дысцыплінарнага прымусу);
- свабодныя зносіны і перамяшчэнне дзяцей падчас дзейнасці;
- адкрытае часовае завяршэнне дзейнасці (кожны дзейнічае ў сваім тэмпе);
- інтэграцыю мастацка-эстэтычнай і фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці з іншымі відамі дзіцячай дзейнасці (пазнавальнай практычнай, зносінамі, гульнявой, працоўнай і інш).
У перыяд летняга аздараўлення прыярытэтным з'яўляецца арганізацыя дзейнасці дзяцей фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці, якая ажыццяўляецца ў спецыяльна арганізаваных формах, рэгламентаваных тыпавым вучэбным планам дашкольнай адукацыі, па адпаведных адукацыйных абласцях («Фізічная культура», «Мастацтва») і нерэгламентаванай дзейнасці выхаванцаў, якая ўключае:
1. Фізкультурна-аздараўленчую работу:
- ранішнюю гімнастыку;
- фізкультурныя заняткі (гульнявога, сюжэтнага, тэматычнага выгляду);
- рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы;
- актыўны адпачынак (фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя);
- самастойную рухальную дзейнасць;
- гартаванне натуральнымі прыроднымі фактарамі (паветра, ваду, рассеяныя прамяні сонца).
У летні перыяд ствараюцца спрыяльныя ўмовы для рухальнай актыўнасці дзяцей і ўзмацнення аздараўленчага ўздзеяння фізічных практыкаванняў. Усе кампаненты фізкультурна - аздараўленчай работы праводзяцца штодня на паветры.
2. Мастацка-эстэтычную працу:
- выяўленчую дзейнасць (маляванне, лепка, аплікацыя, канструяванне, дзіцячы дызайн);
- музычную дзейнасць выхаванцаў;
- азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору.
З мэтай стварэння эмацыйнага камфорту дзяцей у летні аздараўленчы перыяд мы арганізуем:
- уключэнне выяўленчай дзейнасці ў дзіцячыя святы;
- правядзенне забаў, якія ўключаюць эксперыментаванне дзяцей з выяўленчымі і прыроднымі матэрыяламі, садзейнічаюць замацаванню ўяўленняў аб відах, жанрах мастацтва, сродкі мастацкай выразнасці, конкурсаў з рознымі намінацыямі;
- арганізацыя творчых майстэрняў, займальных гульняў, гульняў з пяском.
Педагогі нашай установы максімальна прадумваюць працу летам для аздараўлення дашкольнікаў. Усе мерапрыемствы мы стараемся зрабіць больш цікавымі, разнастайнымі, карыснымі, бяспечнымі і, вядома ж, дабратворна, якія ўплываюць на эмацыйны стан і здароўе нашых дзетак!